Titlul articolului, magnet pentru cititori – The article’s Title, magnet for readers


For English version click here

Titlul face cât 80% din tot articolul

Titlul este, cum spune tata, cel care vinde articolul. Este cheia care deschide orice lacăt. Un titlu bun atrage cititorii ca un magnet. Dar cum poți scrie (găsi) un astfel de titlu?

V-am spus că lucrurile care fac diferența în blogging sunt cele mărunte. Da… Chiar sunt lucrurile mărunte. Deși, fiecare lucru mărunt are importanța lui, mai mică sau mai mare, nu-i așa?

Astăzi voi scrie despre unul dintre aceste lucruri mărunte, TITLUL unui articol. Mărunt și nu prea, având în vedere că TITLUL face cât 80% din tot articolul, după părerea mea. TITLUL, așa cum știți, este format doar din câteva cuvinte care explică ce este scris în articol și tocmai de aceea Google îi dă o foarte mare importanță.

Când te apuci să scrii un post pe blog, primul lucru care-ți vine în cap este: ce titlu îi pun? Din mica mea experiență în ale blogging-ului aceasta este cea mai importantă parte a unui post. Au fost chiar multe comentarii în care blogger-ii mi-au spus că au citit articolul în primul rând pentru că i-a atras titlul 🙂

Iată câteva astfel de comentarii:

Dar cum faci asta?

În opinia mea sunt două variante:

  • articolul pornește de la TITLU – pur și simplu ai în cap un titlu care-ți place și de aici totul „curge” lejer

    SAU

  • se scrie articolul și apoi se pune TITLUL – este cea mai folosită metodă de către mine. După ce am scris articolul îl citesc și corectez de mai multe ori până sună clopoțelul care îmi dă cea mai bună variantă de titlu.

mopana-title-magnet-for-readers-04 Un TITLU poate fi de mai multe feluri:

  • emoțional – exprimă bucurie/fericire sau tristețe/durere

  • comercial – în general foarte incisive gen: „Cutărescu iese la atac. Uite ce a spus…” sau „Ce trebuie să faci ca să…”

  • simplu – atât de simplu încât nu atrage pe nimeni să-ți citească articolul, gen „Mare plictiseală azi la servici” sau „Roșiile alungă celulita…”

  • deloc – lipsa de inspirație îi face pe unii bloggeri să lase articolele fără TITLU. Am văzut mulți bloggeri care spuneau că s-au blocat când a venit vorba de titlu și l-au lăsat fără sau au scris în titlu chiar așa: „Fără titlu…Nu am avut inspirație.” Păi așa nu atragi cititori!!!

De asemenea, pot fi titluri:

  • scurte – destul de greu de dat (creat) pentru că trebuie să aibă un impact mare din doar 2-3 cuvinte. Din ce am citit, nu se recomandă aceste titluri, dar eu nu cred în așa ceva. Am reușit să dau unele care chiar au atras cititorii (zic eu)

    SAU

  • lungi – sunt mai ușor de dat și conțin mai multe elemente în ele, atât emoționale cât și comerciale. Despre ele se spune că sunt mai atractive. Fiind lungi, se spune că înseamnă că chiar ai ceva de spus în acel post.

Mai există și acel gen de titluri “Cum să…”

Cum să faci milioane… Cum să scrii o carte… Cum să plantezi o floare… Cum să instalezi Windows 10… Cum să etc.

Cred că este o idee bună având în vedere că atunci când caută pe Google, oamenii folosesc des această formulare. Mai mult ca sigur că trebuie să fie puțin personalizate dacă vrei ca postul tău să fie cel care apare pe prima pagină la Google.

Emoțional sau comercial, scurt sau lung, un TITLU trebuie să fie captivant, să-l facă pe cititor CURIOS să citească articolul.

Mai jos găsiți câteva titluri de pe blogul meu care au făcut destule vizionări și like-uri. Sunt atât scurte, cât și lungi. Vă invit să le citiți și să le comentați dacă vreți. Să-mi spuneți dacă sunt comerciale sau emoționale, atractive sau nu etc.

Cerșind ultima secundă

Lacrimi de înger

Vârsta mea

Sakura, the show of Nature

Știu, unii vor spune: este foarte mult de muncă! Sunt de acord, dar nu se muncește în fabrică, în mină sau la sapă 🙂 Se face acasă la o cafea, pe bancă în parc, la Mall etc.

Așadar, BLOG-UL este o UNEALTĂ MAGICĂ ce-ți deschide porțile spre un viitor de vis. De ce nu ai încerca?

Țin să vă reamintesc faptul că tot ce scriu este din propria experiență și nu poate fi luat ca literă de lege. Dar dacă a funcționat pentru mine, de ce nu ar funcționa și pentru tine?

Dacă vreți să fiți la curent cu ultimele mele articole, puteți să dați follow blog-ului meu și veți fi siguri că nu le ratați!

Mai puteți citi:

Advertisements

29 thoughts on “Titlul articolului, magnet pentru cititori – The article’s Title, magnet for readers

  1. Interesant articol Monica!
    Ma bucur ca ai abordat acest subiect. Ma bucura si faptul ca ne vorbesti despre experienta ta proprie!
    Ne spui apoi si cate vizualizari ai avut cu titlul de astazi? 🙂
    Sunt sigura ca va atrage multi cititori.
    Seara frumoasa sa ai!
    Pe curand

    Liked by 1 person

  2. Ah! I find it difficult to Title most of my works! After reading your article, though, I know I will spend more time consciously thinking about what the best title will be. Thank you! 🙂

    Liked by 1 person

    • Haha! M-ai facut sa rad, Petru. Am dat acel titlu ca sa intrig putin. Eram suparata ca multi ignora tinerii doar pentru ca (cred ei) nu au experienta de viata. Pai de unde stiu ei? Unii traiesc mult si monoton. Asta inseamna viata?

      Liked by 1 person

  3. Într-adevăr, titlu face diferența!
    Se întâmplă uneori să scriem doar pentru a ne descărca de anumite emoții și nu ne pasă prea mult cine și dacă citește. Așa cred, cel puțin…

    Liked by 1 person

  4. Sometimes I already have a title before I write and other times after, and sometimes I write because the title is such an interesting group of words that it needs a post.

    Liked by 1 person

  5. Pingback: Today on look around! | look around!

  6. Pingback: ÎMPRIETENEȘTE-TE CU GOOGLE! – Be friend with GOOGLE! | look around!

  7. Pingback: Write what you want, but write! | look around!

  8. Pingback: Scrie ce vrei, dar scrie! – Write what you want, but write! | look around!

  9. Pingback: Cum te ajută fotografiile în blogging? – How do photos help blogging? | look around!

  10. Pingback: Cum faci trafic, pe zile și ore… – How we do traffic per days and hours… | look around!

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s